Το ¨Cine Καλησπερίτης¨ στο Αφεντάκειο Κληροδότημα, τη Δευτέρα 21/08, με δύο ακόμα εξαιρετικές ταινίες!

Αυτή τη φορά, ο θερινός κινηματογράφος της Κιμώλου ¨Cine Καλησπερίτης¨ θα φιλοξενηθεί στην αυλή του Αφεντακείου Κληροδοτήματος Κιμώλου, τη Δευτέρα 21 Αυγούστου, όπου θα προβάλει διαδοχικά δύο ακόμα εξαιρετικά έργα! Στις 20:15 οι μικροί μας φίλοι θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη γαλλοβελγική ταινία κινουμένων σχεδίων του 2016 ¨Η κόκκινη χελώνα¨ (διάρκειας 80΄), σε σκηνοθεσία του βραβευμένου Ολλανδού καρτουνίστα Μίκαελ Ντούντοκ ντε Βιτ. Πρόκειται για ένα λιτό, συγκινητικό και συμβολικό παραμύθι χωρίς λόγια, αλλά γεμάτο ποιητικές, πανέμορφες εικόνες και απλά διατυπωμένες, βαθυστόχαστες φιλοσοφικές ιδέες.
ΥΠΟΘΕΣΗ
Ένας ναυαγός ξεβράζεται από τη θάλασσα σε ένα τροπικό νησί όπου κατοικούν μόνο καβούρια και πουλιά. Κατασκευάζοντας μια σχεδία, προσπαθεί να επιστρέψει στον πολιτισμό, αλλά κάθε φορά εμποδίζεται από μια γιγάντια κόκκινη χελώνα.
 
Αμέσως μετά, στις 22:00, θα προβληθεί η βραβευμένη με όσκαρ ¨Ο Ταχυδρόμος¨Il Postino¨) μια ιταλική παραγωγή του 1994, διάρκειας 108΄, με σκηνοθέτη το Μάικλ Ράντφορντ και πρωταγωνιστές τους Μάσιμο Τροΐζι, Φιλίπ Νουαρέ και Μ. Γ. Κουτσινότα. Πρόκειται για μία ταινία με ¨σινεφίλ¨ χαρακτηριστικά, που είχε όμως εντυπωσιακή ανταπόκριση από το ευρύ κοινό, υποψήφια για βραβείο Όσκαρ σε πέντε κατηγορίες (κατέκτησε τελικά, το Όσκαρ πρωτότυπης μουσικής).
ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο Μάριο είναι ένας νεαρός που ζει στο απομονωμένο νησί Σαλίνα κατά τα τέλη της δεκαετίας του ΄50 και ονειρεύεται να μεταναστεύσει στις ΗΠΑ, προσπαθώντας να μη γίνει ψαράς, σαν τον πατέρα του. Τελικά, του δίνεται μια άλλη ευκαιρία, όταν προσλαμβάνεται στο ταχυδρομείο για να διακινεί την αλληλογραφία του Χιλιανού Πάμπλο Νερούδα, ο οποίος διώκεται από τις αυταρχικές κυβερνήσεις της πατρίδας του κι έχει λάβει πολιτικό άσυλο απ’ την Ιταλία, υπό τον όρο ότι θα μένει μόνιμα σε μια ερημική περιοχή της Σαλίνα.
Σύντομα ο Μάριο διαπιστώνει πως το μεγαλύτερο μέρος των επιστολών προέρχεται από θαυμάστριες και μολονότι σχεδόν αγράμματος, ξεκινά να διαβάζει τα ποιήματα του Νερούδα και να συζητά όσο γίνεται περισσότερο μαζί του, ελπίζοντας ότι θα βρει λύση στο μεγάλο του πρόβλημα: ντρέπεται να φλερτάρει. Σιγά-σιγά μυείται στα μυστικά της ποίησης, την οποία χρησιμοποιεί για να γοητεύσει την Μπεατρίτσε που εργάζεται στο καφενείο της θείας της στο λιμάνι. Παράλληλα αναπτύσσει μια πρωτόλεια ταξική συνείδηση και αρχίζει να αμφισβητεί το δεξιό πολιτευτή που κρατά την περιοχή στην καθυστέρηση, ώστε να εκμεταλλεύεται πολιτικά και οικονομικά τους αφελείς νησιώτες.
Κάποια στιγμή η πολιτική κατάσταση στη Χιλή αλλάζει με την εκλογή του προέδρου Σαλβαδόρ Αγιέντε και ο ποιητής διορίζεται πρέσβης στο Παρίσι. Φεύγει με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψει – καθώς όμως τα χρόνια περνούν και ο Νερούδα δεν εμφανίζεται, ο Μάριο μένει με την πίκρα ότι ο παλιός του φίλος τον ξέχασε.
Τέσσερα χρόνια αργότερα ο Νερούδα θα ξαναφτάσει στη Σαλίνα, αυτή τη φορά ως επισκέπτης. Ανακαλύπτει ότι ο Μάριο κι η Μπεατρίτσε απέκτησαν έναν γιο, τον οποίο ονόμασαν Παμπλίτο προς τιμήν του. Δυστυχώς όμως ο Μάριο δε ζει, γιατί δολοφονήθηκε από την Αστυνομία στη Νάπολη, καθώς ανέβαινε στο βήμα μιας πολιτικής συγκέντρωσης, για να εκφωνήσει ένα ποίημα.